fbpx
Aktualności i artykuły

Aktualności

Dropshipping – co to jest i jak zacząć?

 

Dropshipping jest coraz popularniejszą metodą na rozpoczęcie sprzedaży internetowej bez potrzeby inwestowania większej ilości środków finansowych. Dropshipping jest modelem biznesowym, który nie wymaga posiadania własnego magazynu. Całość działań związanych z przechowywaniem produktów, ich pakowaniem i wysyłką bierze na siebie dystrybutor. Zasadniczą zaletą dropshippingu jest to,że wszystkie produkty znajdują się w magazynie dostawcy, a Ty kupujesz od niego tylko te, które wysyła w Twoim imieniu do klienta końcowego.

 

 

Jak sprzedawać w tym modelu biznesowym?

 

Krok 1: Wybór dystrybutora

 

Pierwszym, naturalnym krokiem jest wybór dystrybutora, z którym zaczniesz współpracę opartą na dropshippingu. Jest to związane m.in. z asortymentem, jaki chcesz sprzedawać w swoim sklepie. Czy ma to być wyselekcjonowany zestaw produktów? A może oferta zawierać ma maksymalnie wiele różnorakich towarów? Czy chcesz sprzedawać akcesoria komputerowe, kosmetyki, czy może zabawki dla dzieci? Wybór należy do ciebie.
W Polsce działa obecnie ponad 350 firm oferujących swój towar w modelu dropshippingowym. Z tego powodu przed podjęciem ostatecznej decyzji dokładnie przemyśl tematykę sklepu. Skorzystaj z dostępnych raportów i analiz przewidujących trendy sprzedażowe na najbliższe lata.

 

Krok 2: Przygotowanie sklepu

 

Jeśli masz już wybrany segment sprzedażowy, pora przygotować miejsce do jego prezentacji. Innymi słowy – potrzebujesz sklepu internetowego, dzięki któremu udostępnisz wybrane produkty dla swoich klientów. Pomożemy przy wyborze odpowiedniego systemu oraz wszystkich wdrożeniach integracyjnych.

 

Krok 3: Podpisanie umowy z dystrybutorem

 

Kiedy sklep jest już gotowy, przychodzi moment na podpisanie umowy z dostawcą. Dokument ten jasno określa warunki współpracy i dopiero zaakceptowanie go przez obie strony umożliwia rozpoczęcie sprzedaży. Musisz być jednak świadom, że na początku drogi biznesowej raczej nie dostaniesz u dystrybutora takich rabatów, jakie dostają sklepy zbierające większą ilość zamówień.

 

Krok 4: Dodanie produktów do sklepu

 

Jeśli umowa jest podpisana i sklep jest gotowy, przychodzi czas na dodanie oferty produktowej. Dystrybutorzy zazwyczaj udostępniają listę produktów wraz z wszystkimi ich parametrami oraz cenami pod postacią plików (np. xml, csv etc), choć znacznie łatwiejszym sposobem będzie import oferty przez specjalne wtyczki. Nie martw się, nasza Agencja również w tym przypadku służy pomocą.

Po wykonaniu powyższych etapów, sklep jest praktycznie gotowy do rozpoczęcia sprzedaży, a Twoim zadaniem jest rozpropagowanie go poprzez media społecznościowe, pozycjonowanie czy też kampanie Google Ads wśród potencjalnej grupy docelowej. I tutaj znów przychodzi z pomocą nasza Agencja.

 

Jak wygląda obsługa takiego sklepu internetowego?:

 

1. kupujący składa w Twoim sklepie zamówienie, które następnie automatycznie trafia do systemu dystrybutora,
2. Twoim zadaniem jest przesłanie klientowi np. na maila faktury lub paragonu stanowiącego dowód zakupu,
3. dystrybutor przygotowuje przesyłkę, a następnie przy pomocy obsługującej go firmy kurierskiej wysyła ją na adres klienta,
4. jednocześnie dystrybutor wysyła do ciebie fakturę za zakupione produkty z określonym w umowie rabatem (ewentualnie przesyła jedną zbiorczą fakturę na koniec miesiąca).

Zgodnie z najnowszymi badaniami Gemius, 48 % polskich Internautów robiło kiedykolwiek zakupy online. Jednak jak prognozują eksperci z roku na rok będzie przybywać e-konsumentów.
W ciągu najbliższych kilku lat zwiększy się również ilość sklepów internetowych w naszym kraju – z 23,5 tysiąca najprawdopodobniej wzrośnie do 30 tysięcy.
Nasza Agencja poprowadzi Cie przez cały proces tworzenia e-sklepu jak również zajmie się Twoją promocją oraz reklamą w internecie.

 

BUDUJMY E-COMMERCE RAZEM!